تاریک برنده ماشین همراه بوسیدن سرگرمی

تاریک: برنده ماشین همراه بوسیدن سرگرمی مسابقه سرگرمی چه خبر از کجا ؟

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی جهت تلکه کردن مشتری! ، مشاوران&quot، ترفندهای بعضی &quot

    «شما هوای کمیسیون ما را داشته باش، من منزل را بالاتر از قیمت می‌فروشم؛ خیالت راحت! » 

    جهت تلکه کردن مشتری! ، مشاوران&quot، ترفندهای بعضی &quot

    ترفندهای بعضی "مشاوران" جهت تلکه کردن مشتری!

    عبارات مهم : اجاره

    «شما هوای کمیسیون ما را داشته باش، من منزل را بالاتر از قیمت می فروشم؛ خیالت راحت! »

    این بیانات معمولا یکی از شگردهای بعضی مشاوران سودجو است که مبلغ فروش یا اجاره را بالاتر از رقم مورد نظر صاحب منزل قرار می دهند تا کمیسیون بیشتری بگیرند. یکی دیگر از روش ها خرید یا فروش منزل مشروط به دریافت کمیسیون بالاتر از قیمت مصوب است.

    جهت تلکه کردن مشتری! ، مشاوران&quot، ترفندهای بعضی &quot

    کد رهگیری هم به یکی از ابزارهای کسب سود تبدیل شده است هست. سامانه کد رهگیری از ابتدا به منظور سر و سامان دادن به اوضاع معاملات ایجاد شد ولی به تدریج زمینه های بعضی سوءاستفاده ها را فراهم کرد. مشاهدات عینی نشان می دهد اکثر قراردادهای اجاره فاقد کد رهگیری هست؛ تنها به این بهانه که به دو طرف معامله بگویند ما با این کار به شما خدمت می کنیم تا هزینه هایتان پایین بیاید؛ در صورتی که به گفته ی رییس اتحادیه املاک، کد رهگیری هیچ هزینه ای ندارد.

    به گزارش ایسنا، یکی از بهانه های بعضی دفاتر املاک جهت عدم ارایه کد رهگیری در قراردادهای اجاره این است که طرفین معامله ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده را پرداخت نکنند؛ در حالی که چند ده برابر این مبلغ را از دو طرف معامله جهت قراردادی صوری و بدون کد رهگیری می گیرند که هیچ ارزش قانونی ندارد و در صورت بروز پرسشها موجر و مستاجری، قابل طرح در دستگاه قضایی نیست.

    «شما هوای کمیسیون ما را داشته باش، من منزل را بالاتر از قیمت می‌فروشم؛ خیالت راحت! » 

    بی نظمی در بعضی دفاتر املاک که طی سال های اخیر زیاد شده است واکنش‌ها سلیقگی بنگاهی ها را شدت یافتن کرده هست. به عنوان نمونه یک بنگاهی در ازای قرارداد دستی مبلغ ناچیزی می گیرد و بنگاهی دیگر به بهانه ی چسباندن هولوگرامی که هیچ ارزشی ندارد تا ریال آخر مبلغ قانونی کمیسیون را دریافت می کند. هنگامی که علت را جویا می شویم می گوید «من مجوز دارم و آن یکی ندارد». در صورتی که هردو قرارداد، فاقد ارزش است.

    یک زن ۳۰ ساله که در روزهای اخیر جهت اجاره مسکن به دفاتر مشاور املاک مراجعه کرده می گوید: «دفتر املاک، منزل ای را با ودیعه ۱۵ میلیون تومان و ۷۰۰ هزار تومان اجاره به ما معرفی کرد. از منزل دیدار کردیم و پسندمان نشد. به بنگاهی دیگری مراجعه کردیم که گفت منزل ای با ۳۰ میلیون پول پیش و ۸۰۰ هزار تومان اجاره برایتان سراغ دارم، آدرس را که داد متوجه شدیم همان منزل قبلی است! یعنی بنگاه دوم جهت دریافت کمیسیون بیشتر، مبلغ را اوج برده بود».

    یکی دیگر از شهروندان که ۵۵ سال سن دارد بیان می کند: «در سال های قبل چنین کلاهبرداری هایی نبود. قراردادهای سه برگی بود که با نوشتن آن منزل را اجاره می دادند، کد رهگیری هم وجود نداشت. با این حال سوءاستفاده ها کمتر بود. ولی در حال حاضر هولوگرام و کد رهگیری به دو ابزار در دست بنگاه ها جهت کسب سود زیاد تبدیل شده است است».

    جهت تلکه کردن مشتری! ، مشاوران&quot، ترفندهای بعضی &quot

    اما ظهور سایت های مجازی املاک به نظر می رسد تا حد زیادی منجر به کم کردن قراردادهای مشاوران سنتی شده است هست. بعضی سایت ها دسترسی ایجاد آگهی را فقط جهت املاکی ها باز گذاشته اند ولی بعضی دیگر به کلیه بازدیدکنندگان دسترسی داده اند. این عنوان باعث شده است تا خریدار و فروشنده با از بین بردن واسطه به دفاتر ثبت اسناد و املاک مراجعه و قرارداد را امضا کنند. در این بین سود بنگاه ها کم شده است هست، لذا بعضا دفاتر املاک تلاش می کنند از معدود مشتریان خود بیشترین سود را دریافت کنند.

    ترفندهایی که معمولا بعضی مشاوران املاک جهت کسب سود زیاد به کار می گیرند جدا از این که ضرر متعاملین را به دنبال دارد بازار مسکن را از تعادل خارج می کند. با این که یکی از وظایف ذاتی مشاوران این است که با چانه زنی رقم عرضه و تقاضا را به هم نزدیک کنند، مشاهده می شود که نه تنها این کار را انجام نمی دهند بلکه فروشندگان را ترغیب می کنند تا رقم پیشنهادی را اوج بگیرند و به آنها می گویند: «شما دو برابر کمیسیون بده، من منزل را چند میلیون بالاتر از قیمت می فروشم! »

    «شما هوای کمیسیون ما را داشته باش، من منزل را بالاتر از قیمت می‌فروشم؛ خیالت راحت! » 

    اما مبلغ قانونی که مشاوران املاک در ازای قرارداد قانونی دارای کد رهگیری باید دریافت کنند چقدر است؟ بر اساس تعرفه مشخص که از طرف اتحادیه مشاوران املاک به کلیه دفاتر املاک اعلام شده است مبلغ کمیسیون خرید و فروش در شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان نیم درصد و از ۵۰۰ میلیون تومان به اوج ۲۵ صدم درصد از هر طرف معامله به اضافه ۹ درصد ارزش افزوده مبلغ کمیسیون است و بیش از این مبلغ نباید پرداخت شود. درخصوص اجاره هم باید یک چهارم اجاره ماهیانه از هر طرف معامله به اضافه ۹ درصد ارزش افزوده مبلغ کمیسیون اخذ شود.

    این عنوان باعث شده است تا دفاتر مشاور املاک معمولا جهت اخذ کمیسیون و ۹ درصد ارزش افزوده مجبور به چانه زنی های بسیار با متعاملین شوند. لذا بعضی دفاتراملاک می گویند خواسته ما این است که مالیات بر ارزش افزوده را از بین بردن کنند تا موجرین، مستاجرین و مشاوران املاک از این اوضاع خلاص شوند.

    جهت تلکه کردن مشتری! ، مشاوران&quot، ترفندهای بعضی &quot

    این صحبت آنها در شرایطی مطرح می شود که غالب قراردادهای اجاره فاقد کد رهگیری هست، لذا تمام مبلغ قرارداد که عمدتا بدون کم و کاست دریافت می شود یکجا به جیب دفاتر املاک می رود.

    درخصوص اوضاع نابسامان املاک با رییس سابق اتحادیه مشاوران املاک گفت وگو کردیم. مصطفی قلی خسروی می گوید: در حال حاضر کد رهگیری مقداری ضعیف شده است است لذا باید با وزارت دارایی صحبت شود تا بتوان مانند سابق، بدون کد رهگیری مفاصا حساب مالیاتی نمی دادند مجددا به همان سیستم برگردد. این یکی از مطالبات مردم است و من از ارگان هایی مثل آموزش و پرورش که بدون کد رهگیری عضویت نمی کنند تقدیر می کنم و امیدوارم سایر دستگاه ها نیز جهت امنیت معاملات در این خصوص همکاری مورد نیاز را صورت دهند. برنامه ما ساختارسازی، ابزارسازی و گفتارسازی هست. همچنین در نظر داریم کد رهگیری را سر و سامان بدهیم.

    واژه های کلیدی: اجاره | میلیون | دریافت | قرارداد | کمیسیون | کد رهگیری | اخبار اقتصادی و بازرگانی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار