تاریک برنده ماشین همراه بوسیدن سرگرمی

تاریک: برنده ماشین همراه بوسیدن سرگرمی مسابقه سرگرمی چه خبر از کجا ؟

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار کنکور و دانشگاه نظر سه گانه آموزش و پرورش، وزارت علوم و مجلس ، کنکور ۹۸ کلید خورد

    امسال با استقرار کامل نظام ۶.۳.۳، دانش آموزان پایه دوازدهم از همین روزها خود را جهت کنکور ۹۸ آماده می کنند؛کنکوری که به نظر نمی رسد در ساختار، تغییرات جدی نسبت

    نظر سه گانه آموزش و پرورش، وزارت علوم و مجلس ، کنکور ۹۸ کلید خورد

    کنکور ۹۸ کلید خورد/نظر سه گانه آموزش و پرورش، وزارت علوم و مجلس

    عبارات مهم : آموزش

    امسال با استقرار کامل نظام ۶.۳.۳، دانش آموزان پایه دوازدهم از همین روزها خود را جهت کنکور ۹۸ آماده می کنند؛کنکوری که به نظر نمی رسد در ساختار، تغییرات جدی نسبت به امسال داشته باشد.

    به گزارش مهر، پرونده کنکور سراسری ۹۷ بسته شد و از همین روزها دانش آموزان پایه دوازدهم دارند خود را جهت کنکور سال ۹۸ آماده می کنند. به نظر می رسد داستان فراز و فرودهای کنکور سراسری با توجه به اختلاف نظرهای میان آموزش و پرورش و وزارت علوم همچنان ادامه خواهد داشت؛ هرچند باید تاکید کرد این اختلاف نظرها در بسیاری موارد به تفاهم هایی نیز رسیده است.

    منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با مهر راجع به کشمکش آموزش و پرورش و وزارت علوم بر سر تاثیر سوابق تحصیلی در پذیرش دانشجو در دانشگاه گفت: در بحث سوابق تحصیلی ۸۵ درصد دانشجوها در حال حاضر پذیرششان با دخالت سوابق تحصیلی هست. بحثی که مطرح است بحث از بین بردن کنکور هست. حتما باید یک جایگزین کارشناسی شده است و علمی جهت بهتر و دقیق تر کردن بحث پذیرش دانشجو در دانشگاه ها رخ بدهد.

    نظر سه گانه آموزش و پرورش، وزارت علوم و مجلس ، کنکور ۹۸ کلید خورد

    وی ادامه داد: سوابق تحصیلی اگر قرار است جایگزین کاملی بشود باید بر اساس شاخص های دقیق علمی در دوره تحصیل دانش آموزان انجام شود و بتوان آن معیارها را در سطح ملی تعمیم داد. در واقع بتوان ارزشیابی را در سطح ملی انجام داد. با روال فعلی که ارزشیابی ها به صورت متفرق و با توجه به نگاه معلم و دبیر صورت می گیرد، نمی توان به این ارزشیابی دقیق دست پیدا کرد. وزیر علوم با اشاره به اینکه به لحاظ نزدیکی سطح نمرات در سال های آخر دبیرستان میان دانش آموزان، تفکیک افراد برتر سخت می شود، بیان کرد: ما اعتقاد داریم جهت دانشگاه ها و رشته های پر طرفدار حتما باید نوعی مسابقه بین داوطلبان برگزار شود آیا که سوابق تحصیلی دانش آموزان بسیاری نزدیک به هم است.

    تاثیر سوابق تحصیلی بیش از ۳۰ درصد قطعی پیش نرفت

    امسال با استقرار کامل نظام ۶.۳.۳، دانش آموزان پایه دوازدهم از همین روزها خود را جهت کنکور ۹۸ آماده می کنند؛کنکوری که به نظر نمی رسد در ساختار، تغییرات جدی نسبت

    یکی از چالش های مهم آموزش و پرورش و وزارت علوم در بحث تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور عنوان کیفیت امتحانات نهایی و دروسی است که ضریب تاثیر داشته باشند. هفته گذشته دکتر ابراهیم خدایی مدیر شرکت سنجش گفت: در کمیته سنجش و پذیرش دانشجو میزان سوابق تحصیلی دانش آموزان در امتحانات نهایی ۳۰ درصد قطعی تصویب شد. دروس امتحانات نهایی دانش آموزان هم در این جلسه مشخص شد و ما درس هایی که روی سوابق تحصیلی دانش آموزان تأثیرگذار است را بر اساس بررسی های کارشناسی که در دبیرخانه انجام شده است بود پیشنهاد کردیم.

    حال باید منتظر ماند و دید شورای عالی آموزش و پرورش چه واکنشی به این عناوین و تعداد دروس دارد و آیا آن را تصویب می کند یا نه. این در حالی است که امسال نخستین سال استقرار کامل نظام ۶.۳.۳ در آموزش و پرورش است و پایه دوازدهم جهت نخستین بار در این نظام تشکیل می شود و طبیعتا بسیاری از کتاب ها نیز به تازگی تالیف شده است اند و دبیرانی که قرار است این دروس را آموزش دهند نیز طی یک دوره در تابستان همین امسال جهت این منظور آماده می شوند.

    در یکی از گردهمایی یکسان شورای معاونین و مدیران کل آموزش و پرورش سراسر کشور که با حضور وزیر آموزش و پرورش و مدیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، علی زرافشان معاون آموزش متوسطه اعلام کرد: در کنکور ۹۸ دو نوع آزمون خواهیم داشت، یکی جهت فارغ التحصیلان نظام قبلی و دیگری جهت فارغ التحصیلان تازه است.

    نظر سه گانه آموزش و پرورش، وزارت علوم و مجلس ، کنکور ۹۸ کلید خورد

    دکتر ابراهیم خدایی نیز این سخنان را تایید کرد و در گفتگویی با خبرنگار بخش حوزه و دانشگاه مهر گفت: به علت تغییرات نظام آموزش متوسطه و اینکه از سال آینده پیش دانشگاهی نداریم، جهت داوطلبان از نظام آموزشی (۶-۳-۳) یک نوع سئوال و جهت داوطلبان نظام آموزشی پیش دانشگاهی و قبل از آن یک نوع سئوال دیگر طراحی می شود. ولی همه این سئوالات به صورت تستی خواهد بود.

    به گفته دکتر خدایی امتحانات نهایی در خرداد ۹۸ برگزار و جهت پایه دوازدهم عناوین دروس اعلام می شود. ضمن اینکه ضرایب دروس کنکور جهت دروس متناظر امتحانی نیز یکسان خواهد بود و تغییری نخواهد داشت.

    امسال با استقرار کامل نظام ۶.۳.۳، دانش آموزان پایه دوازدهم از همین روزها خود را جهت کنکور ۹۸ آماده می کنند؛کنکوری که به نظر نمی رسد در ساختار، تغییرات جدی نسبت

    از سوی دیگر تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور تنها مثبت است و تاثیر منفی در این آزمون بزرگ نخواهد داشت.

    حذف کنکور عملی نیست

    نظر سه گانه آموزش و پرورش، وزارت علوم و مجلس ، کنکور ۹۸ کلید خورد

    عبدالرسول عمادی مدیر مرکز سنجش آموزش و پرورش نیز البته با عنوان عدم از بین بردن کنکور موافق است و پیشتر در گفتگو با خبرنگار مهر گفته بود: ما قانونی به اسم از بین بردن کنکور در کشور نداریم و اصلا این عنوان مطرح نیست. این بحث رسانه ها راجع به از بین بردن کنکور کمی انحراف دارد. ما بحثمان راجع به سهمی است که نمره نهایی و سوابق تحصیلی و نمره کنکور در کنار هم باید داشته باشند. من فکر می کنم جهت بعضی رشته محل ها و صندلی های دانشگاه به جز نمره امتحان نهایی باید روش دیگری جهت پذیرش باشد که ما کنکور را داریم.

    وی راجع به بحث ارزشیابی که به صورت ملی باید صورت بگیرد نیز اعتقاد است امتحانات نهایی با استاندارد ملی برگزار می شود و گزینه خوبی جهت معیار سنجی سطح علمی دانش آموزان در کل کشور است.

    با اینهمه بسیاری از کارشناسان اعتقاد هستند میانگین نمرات دانش آموزان در دروس متفاوت در استان های متفاوت تفاوت دارد و این نشان می دهد که سطح استاندارد یکسانی در آموزش دروس در کل کشور وجود ندارد و به نوعی عدالت آموزشی رعایت نمی شود و شاید از همین روست که با وجود حرف های بسیار از از بین بردن کنکور این مهم عملی به نظر نمی رسد.

    اینها همه در حالی است که محمد رضا عارف مدیر تازه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گردهمایی یکسان اعضای شورای معاونین و مدیران کل آموزش و پرورش اظهار کرد: تا ۱۰ سال قبل متقاضی دانشگاه ها بیش از ظرفیت بود، ولی امروزه که متقاضی کمتر از ظرفیت است چه ضرورتی دارد کنکور برگزار شود، لذا حداقل در رشته هایی که ظرفیت ها خالی مانده است کنکور از بین بردن شود.

    در حالیکه در سطح جامعه و حتی میان نمایندگان مجلس شورای اسلامی حرف از از بین بردن کنکور است و آموزش و پرورشی ها بر تاثیر زیاد سوابق تحصیلی در پذیرش دانشجوها تاکید دارند و در حالیکه بعضی در آموزش و پرورش حرف از عوض کردن شیوه کنکور جهت سال تحصیلی ۹۸ می زنند، در نهایت این دانش آموزان و جو عمومی میان آنهاست که تعیین کننده مهم آینده کنکور هست. سال ۹۷ در حالیکه در رشته ریاضی و فیزیک حدود ۱۴۴ هزار داوطلب وجود داشت و در رشته علوم انسانی حدود ۲۰۴ هزار داوطلب، در رشته علوم انسانی ۶۴۲ هزار داوطلب جهت میزهای دانشگاه به مسابقه پرداختند که می توان تصور کرد چند درصد این داوطلبان رقابتشان بر سر عالی ترین دانشگاه ها و عالی ترین رشته های هر گرایش بوده است.

    اینجاست که شاید توصیه اساسی توجه به علوم پایه از سطح دبیرستان تا دانشگاه باشد تا بتوان بار نامتعادلی که بر بعضی از رشته های علوم تجربی خصوصا پزشکی است را برداشت.

    جایگاه پژوهشگران را به استاندارد برسانیم بسیاری از پرسشها کنکور هم حل می شود

    فاطمه مهاجرانی مدیر شرکت استعدادهای درخشان یکی از کسانی است که اعتقاد است تنها در سایه توجه به علوم پایه است که می توان به تمام مطلوب خود در بحران های ناشی از کنکور و چالش های آن فائق آمد.

    وی در گفتگو با خبرنگار مهر در این باره گفت: اساسا تا زمانی که ما همه مباحث را می خواهیم از طریق یک نهاد حل کنیم این امکان پذیر نخواهد بود بلکه بر مشکلاتمان اضافه خواهد شد. توجه به علوم پایه یک سرش در آموزش و پرورش است و سر بزرگترش در وزارت علوم و یک سر بسیار مهمش در جامعه هست؛ در شغلی که ایجاد می کنیم، در میزان دریافتی ها و… کسانی که فارغ التحصیل رشته های علوم پایه هستند باید شانیتی در جامعه داشته باشند. باید بتوانند کسب درآمد خصوصا در حوزه های پژوهشی داشته باشند در حالیکه در کشور ما از نظر توجه به امر پژوهش فاصله زیادی با استانداردها وجود دارد. ما به طور مثال نمی توانیم کسی را وارد یک رشته کنیم و به او بگوییم در فلان رشته مشغول به کار شو.

    وی ادامه داد: ما المپیادهایی که برگزار می کنیم جهت این است که بستر را جهت توجه به علوم پایه فراهم کنیم ولی راه مهم این است که یک نگرش سیستمی ایجاد شود و هر دستگاهی بداند متولی چه کاری است و چه سهمی در هر جریانی دارد. الان هم در دبیرخانه شورای عالی آموزش تحقیقات و فن آوری کارهایی شروع شده است است ولی طول می کشد تا نتیجه بدهد. داستان هم بسیار روشن است هنگامی که دو دانش آموز می بینند اگر یکی وارد رشته پزشکی شود و حتی متخصص هم نباشد درآمد بالایی دارد ولی یک نفر وارد علوم پایه شود باید دو بار دیگر کنکور بدهد تا دکترایش را بگیرد و بعد حتی اگر عضو هیات علمی هم بشود بسیار کمتر از درآمد آن دکتر دارد، طبیعی است تورم در رشته علوم تجربی زیاد می شود. توصیه مهم ولی این است که لااقل ما بیاییم و شانیت معلم و دانشگاهی و پژوهشگر را اوج ببریم.

    واژه های کلیدی: آموزش | آموزشی | دانشگاه | دانشگاه | حذف کنکور | کنکور سراسری | مجلس شورای اسلامی | اخبار کنکور و دانشگاه


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار